SHAKLEE

8 February 2015

MY NEW BESTFRIENDS

Masalah berat badan sangat sensitive bagi wanita diluar sana…
Salah satu orangnya adalah sayer…heeee
Ramai yang sanggup menghabiskan wang semata-mata untuk mencuba pelbagai produk diluar sana tanpa mengira risiko yang akan dihadapinya pada masa akan datang.
Mungkin kesannya cepat…
Tapi terpikirkah anda risiko yang akan dihadapi????
Pelbagai ragam manusia yang dapat dilihat.
Contohnya:
a] yang kurus merasakan dia gemuk…padahal dia memang dah kurus
B] yang gemuk nak kurus
C] yang kurus nak gemuk dan pelbagai lagi
Semuanya bukan tak bersyukur, tetapi masing-masing nak yang terbaik untuk diri masing-masing.
Contoh yang lain macam saya…
Dulu dari zaman bujang sehinggala kahwin…Berat yang terberat adalah dan tak pernah melebihi 40 kg…
Badan kurus je melidi…lurus n lurus n lurus…banyak baju dah dibuat masa size ni…kalau dulu nak cari baju pon susah..size xxs..kalo saiz s rasa besar sangat.seluar jangan cakapla…memang sangat sangat susah bagi saiz macam aku niee…
Tapi sejak aku mengandungkan nur qaisara semuanya mula berubah sikit demi sedikit…
Heeeeeee…ni yang malas nak cerita nie…
Bayangkan berat dari 40 kg…sekarang ni hampir berganda…bayangkanla..
Nur qaisara pon sudah 2 tahun 3 bulan…dan sekarang baru aku sedar yang aku makin gemuk,gemuk n gemuk….bukan lagi chubby macam yang diharapkan…
Tapi sikit sebanyak aku bersyukur sebab tersedar awal dan masih belum terlambat untuk mengubahnya…
Cuba bayangkan dulu berat aku 40 dan sekarang 60++++
Beza 20 kg….
Dan perbezaannya sangat banyak..
Antaranya:-
>>> banyak baju aku tak boleh pakai lagi
>>>tak larat jalan jauh-jauh lagi
>>>cepat penat
>>>tapak kaki cepat sakit
>>>rasa macam banyak penyakit nak hinggap kat aku
Aarrhhhh….banyak lagi…sapa yang dah lalui macam aku PASTI tahukan…
Tapi Alhamdulillah….aku terpikat kat satu produk nie…
ALFAFA SHAKLEE…. Selepas 2 minggu aku menggunakannya dan mengamalkan beberapa rahsia yang lain….rahsianya akan aku share sedikit demi sedikit kat blog aku…aku Berjaya menurunkan berat badan 6 kg dalam tempoh 2 minggu…
Memang sangat tak percaya…tapi itu hakikatnya..
Ini bukan cerita dongeng atau tipu…Itulah hakikatnya..
ALHAMDULILLAH….tak menyesal rasa aku cuba ALFAFA SHAKLEE.. dan yang pasti ada orang yang guide aku…
Dalam entri blog aku sebelum ni,aku pernah cerita yang dulu aku pernah try ALFAFA SHAKLEE nie..tapi da stop…mungkin masa tu tak ada orang guide aku.
Aku mula terpikat pon produk SHAKLEE dah lama tapi aku mula yakin bila orang yang hampir menggunakannya.Terus tanpa was was aku gunakan produk nie..

p/s-tq kak shu. kerana mu aku yakin dengan shaklee n berminat nak jadi ahli sekali.

No comments:

Post a Comment